Wat is contentmarketing?

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing: je hebt er vast weleens over gehoord. Maar wat is het nu precies? En wat zijn de voordelen, best practices en trends op het gebied van contentmarketing? 

De term ‘contentmarketing’ werd in 2009 geïntroduceerd door de Amerikaanse marketingexpert Joe Pulizzi. Inmiddels is contentmarketing uitgegroeid tot een volwassen marketingdiscipline. Een discipline die zich, in tegenstelling tot traditionele reclame, volledig richt op het helpen van de doelgroep(en). Met content, zoals de naam al verklapt.

Wat is het doel van contentmarketing?

Het doel van contentmarketing is een relatie met je doelgroep aangaan, behouden en verdiepen. Om daarmee pas in tweede instantie een verkoop of actie uit te lokken.

Maar wat maakt contentmarketing nu uniek? Wat zijn de voordelen, best practices en trends? Hoe ga je zelf aan de slag met contentmarketing? En wanneer kun je contentmarketing beter (gedeeltelijk) uitbesteden aan een contentbureau? In deze blog geven we uitgebreid antwoord op deze en meer vragen.